پیكر ابراهیم یونسی در شهر بانه به خاك سپرده شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، پیكر ابراهیم یونسی ظهر امروز از مقابل مسجد توحید شهر بانه تشییع و پس از اقامه نماز در قبرستان سلیمان بگ این شهر به خاك سپرده شد.

در مراسم تشییع و خاكسپاری ابراهیم یونسی، آزاد یونسی فرزند آن مرحوم و همچنین همسر دكتر یونسی در سخنانی كوتاه از حضور و استقبال مردم در این مراسم تقدیر كردند.

در بخش دیگری از مراسم خاكسپاری دكتر یونسی، پیام تسلیت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار كردستان نیز قرائت شد.

ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم پیشكسوت كشور و نخستین استاندار بعد از انقلاب در كردستان كه مدتی در بستر بیماری بود، حدود ساعت 3 بعد از ظهر روز چهارشنبه، نوزدهم بهمن‌ماه در سن 85 ‌سالگی در تهران از دنیا رفت.

ابراهیم یونسی متولد خردادماه سال 1305 در شهر مرزی بانه‌ بود كه بیش از 80 اثر از وی در قالب تألیف و ترجمه ماندگار شده است.

از میان آثار تالیفی این نویسنده و مترجم می‌توان آثاری را چون «هنر داستان نویسی»، رمان «مادرم دوباره گریست»، «گورستان غریبان»، «شكفتن باغ» و «اندوه شب بی‌پایان» برشمرد و از میان انبوه ترجمه‌های این مترجم می‌توان به اثاری مانند «آروزهای بزرگ»، «اسپارتاكوس»، «تاریخ ادبیات روسیه»، «جنبه‌های رمان»، «داستان دو شهر»، «دفتر یادداشت روزانه یك نویسنده»، «سه رفیق» و «تاریخ اجتماعی هنر» اشاره كرد.ك/3

533





:: برچسب‌ها: فیلم , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: